अतुल मिश्र
वर्षायाम सुरु हुनासाथ अन्य कानभित्र एकदमै चिलाउने, दुख्ने भएर चिकित्सककहाँ पुग्नेहरूको संख्या बढो छ । कानको नलीमा ढुसी (फंगस) को संक्रमण अर्थात् अटोमाइकोसिसका कारण हुने गर्छ यस्तो समस्या । कानमा ढुसीको संक्रमणसमेत भनिने यो समस्याले प्रभावितहरू अन्य मौसममा आक्कल–झुक्कल चिकित्सककहाँ पुग्ने गरे पनि वर्षा लागेपछि यो क्रम बढ्ने गर्छ ।
‘हामीकहाँ यो मौसममा उपचार गराउन आउने सयजनामध्ये पाँचरछ जनामा अटोमाइकोसिसको समस्या पाइने गरेको छ,’ त्रिवि शिक्षण अस्पतालको नाक, कान, घाँटी विभागका प्रमुख डा. राजेन्द्र गुरागाईं भन्छन् । कुनै कारणले रोग प्रतिरोधक क्षमता कम भएकाहरू यो संक्रमणबाट पीडित भएमा जटिलता देखिन सक्ने बढी सम्भावना हुन्छ । एस्पर्जिलस नाइगर र क्यान्डिडा एल्भिकेन्स नामक फंगसका कारण यो संक्रमण हुन्छ ।
‘फंगसहरूले कानभित्र बनाएको फोहोर पदार्थ पहेँलोजस्तो भए एल्भिकेन्स र कालो भए नाइगर फंगसले गर्दा यो संक्रमण भएको बुझिन्छ,’ डा. गुरागाईं भन्छन्,–‘वातावरणमा आर्द्रता र कानभित्रको गर्मी यो फंगसलाई बढाउन सहायक हुन्छ । यस्तो हुँदा फंगसले फस्टाउने मौका पाउँछ ।’ यस्तो संक्रमण नहोस् भन्नाका लागि कानको नलीलाई सुक्खा राख्नुपर्छ । कानभित्र पानी पस्न दिनु हुँदैन । तेल पनि हाल्नु हुँदैन ।
मधुमेही, क्यान्सर रोगी, केमोथेरापी गराइरहेका, मृगौला प्रत्यारोपण गराएका वा डायलासिस गराइरहेका, शरीरमा रोग प्रतिरोधक क्षमता कम भएकाहरूको कानमा फंगस उत्पन्न हुने समस्या बढी हुन्छ । कानमा जथाभावी थोपा औषधि हाल्ने गर्दा पनि यस्तो समस्या निम्तिने गर्छ । यस्तो फंगसले पछि गएर कानको संक्रमण उत्पन्न मात्रै नगरेर यो शरीरका अन्य अंगमा समेत फैलिन सक्छ । यसले कानको पर्दामा असर र श्रवणशक्ति प्रभावित हुन्छ ।
कान सफा नगरौं
कान आफैँ सफा हुने अंग हो । यो अंगलाई कुनै पनि प्रकारको सक्रिय सफाइको आवश्यकता हँुदैन । ‘सडकको छेउछाउ पिर्का लिएर बसेकाहरूबाट कान सफा गर्ने वा आफँै कुनै वस्तु कानमा हालेर सफा गर्ने नगरौं,’ डा. गुरागाईंको सुझाव छ,–‘कानलाई स्वच्छ कपडाले बाहिरबाट मात्र सफा गर्ने गर्नुपर्छ । कानभित्र केही पसाएर सफा गर्ने गर्नुहुन्न ।’
के नगर्ने ?
कानमा तेल वा अन्य तरल पदार्थ नहाल्ने
नुहाउँदा, पौडी खेल्दा कानभित्र पानी पस्न नदिने
कान जथाभावी सफा नगराउने
कपालमा चाया पर्ने नदिने, नत्र चाया कानभित्र पुगेर समस्या उत्पन्न हुन सक्छ
लक्षण
कान चिलाउनु र दुख्नु
कानभित्र रातो हुनु
कानबाट पहिले तरल पदार्थ र पछि पिपजस्तै निस्किनु
कान बन्द भएको जस्तो लाग्नु
कानभित्र सुन्निनु
के हो फंगस ?
अमेरिकास्थित सेन्टर फर डिजिज कन्ट्रोल एन्ड प्रिभेन्सन (सीडीसी) का अनुसार, फंगस हाम्रो चारैतिर हुन्छ । पृथ्वीमा १५ लाख विभिन्न प्रजातिका फंगस छन् । तर तीमध्ये करिब तीन सयजति फंगसले मात्र मानिसलाई अस्वस्थ बनाउँछन् । कानमा यस्तो रोग वातावरणमा सामान्य रूपले पाइने फंगसबाट हुने गरेको छ । फंगस घरबाहिर माटो, बोटबिरुवासँगै धेरै घरभित्रको भाग र मानिसको छालामा हुन्छ ।
उपचार
कान चिलाए वा दुख्न थाले तुरुन्त स्वास्थ्यकर्मी वा नाक, कान, घाँटी विशेषज्ञकहाँ पुग्नुपर्छ । चिकित्सकले विशेष प्रक्रियाअन्तर्गत कानको फोहोर निकालेर सफा गर्छन् । यसबाट कानको नलीलाई सुक्खा हुन सघाउ पुग्छ । यो संक्रमणमा फंगसविरुद्घ दिइने थोपा औषधिसँगै कसैकसैलाई कहिलेकाहीँ खाने एन्टिबायोटिक पनि दिइन्छ । डा. गुरागाईं भन्छन्,–‘तर अनधिकृत व्यक्तिसँंग आफूखुसी सोधेर जे पायो त्यही औषधि खाने वा कानमा हाल्ने गर्नु हुँदैन ।’
स्रोत ः इकान्तिपुर
वर्षायाम सुरु हुनासाथ अन्य कानभित्र एकदमै चिलाउने, दुख्ने भएर चिकित्सककहाँ पुग्नेहरूको संख्या बढो छ । कानको नलीमा ढुसी (फंगस) को संक्रमण अर्थात् अटोमाइकोसिसका कारण हुने गर्छ यस्तो समस्या । कानमा ढुसीको संक्रमणसमेत भनिने यो समस्याले प्रभावितहरू अन्य मौसममा आक्कल–झुक्कल चिकित्सककहाँ पुग्ने गरे पनि वर्षा लागेपछि यो क्रम बढ्ने गर्छ ।
‘हामीकहाँ यो मौसममा उपचार गराउन आउने सयजनामध्ये पाँचरछ जनामा अटोमाइकोसिसको समस्या पाइने गरेको छ,’ त्रिवि शिक्षण अस्पतालको नाक, कान, घाँटी विभागका प्रमुख डा. राजेन्द्र गुरागाईं भन्छन् । कुनै कारणले रोग प्रतिरोधक क्षमता कम भएकाहरू यो संक्रमणबाट पीडित भएमा जटिलता देखिन सक्ने बढी सम्भावना हुन्छ । एस्पर्जिलस नाइगर र क्यान्डिडा एल्भिकेन्स नामक फंगसका कारण यो संक्रमण हुन्छ ।
‘फंगसहरूले कानभित्र बनाएको फोहोर पदार्थ पहेँलोजस्तो भए एल्भिकेन्स र कालो भए नाइगर फंगसले गर्दा यो संक्रमण भएको बुझिन्छ,’ डा. गुरागाईं भन्छन्,–‘वातावरणमा आर्द्रता र कानभित्रको गर्मी यो फंगसलाई बढाउन सहायक हुन्छ । यस्तो हुँदा फंगसले फस्टाउने मौका पाउँछ ।’ यस्तो संक्रमण नहोस् भन्नाका लागि कानको नलीलाई सुक्खा राख्नुपर्छ । कानभित्र पानी पस्न दिनु हुँदैन । तेल पनि हाल्नु हुँदैन ।
मधुमेही, क्यान्सर रोगी, केमोथेरापी गराइरहेका, मृगौला प्रत्यारोपण गराएका वा डायलासिस गराइरहेका, शरीरमा रोग प्रतिरोधक क्षमता कम भएकाहरूको कानमा फंगस उत्पन्न हुने समस्या बढी हुन्छ । कानमा जथाभावी थोपा औषधि हाल्ने गर्दा पनि यस्तो समस्या निम्तिने गर्छ । यस्तो फंगसले पछि गएर कानको संक्रमण उत्पन्न मात्रै नगरेर यो शरीरका अन्य अंगमा समेत फैलिन सक्छ । यसले कानको पर्दामा असर र श्रवणशक्ति प्रभावित हुन्छ ।
कान सफा नगरौं
कान आफैँ सफा हुने अंग हो । यो अंगलाई कुनै पनि प्रकारको सक्रिय सफाइको आवश्यकता हँुदैन । ‘सडकको छेउछाउ पिर्का लिएर बसेकाहरूबाट कान सफा गर्ने वा आफँै कुनै वस्तु कानमा हालेर सफा गर्ने नगरौं,’ डा. गुरागाईंको सुझाव छ,–‘कानलाई स्वच्छ कपडाले बाहिरबाट मात्र सफा गर्ने गर्नुपर्छ । कानभित्र केही पसाएर सफा गर्ने गर्नुहुन्न ।’
के नगर्ने ?
कानमा तेल वा अन्य तरल पदार्थ नहाल्ने
नुहाउँदा, पौडी खेल्दा कानभित्र पानी पस्न नदिने
कान जथाभावी सफा नगराउने
कपालमा चाया पर्ने नदिने, नत्र चाया कानभित्र पुगेर समस्या उत्पन्न हुन सक्छ
लक्षण
कान चिलाउनु र दुख्नु
कानभित्र रातो हुनु
कानबाट पहिले तरल पदार्थ र पछि पिपजस्तै निस्किनु
कान बन्द भएको जस्तो लाग्नु
कानभित्र सुन्निनु
के हो फंगस ?
अमेरिकास्थित सेन्टर फर डिजिज कन्ट्रोल एन्ड प्रिभेन्सन (सीडीसी) का अनुसार, फंगस हाम्रो चारैतिर हुन्छ । पृथ्वीमा १५ लाख विभिन्न प्रजातिका फंगस छन् । तर तीमध्ये करिब तीन सयजति फंगसले मात्र मानिसलाई अस्वस्थ बनाउँछन् । कानमा यस्तो रोग वातावरणमा सामान्य रूपले पाइने फंगसबाट हुने गरेको छ । फंगस घरबाहिर माटो, बोटबिरुवासँगै धेरै घरभित्रको भाग र मानिसको छालामा हुन्छ ।
उपचार
कान चिलाए वा दुख्न थाले तुरुन्त स्वास्थ्यकर्मी वा नाक, कान, घाँटी विशेषज्ञकहाँ पुग्नुपर्छ । चिकित्सकले विशेष प्रक्रियाअन्तर्गत कानको फोहोर निकालेर सफा गर्छन् । यसबाट कानको नलीलाई सुक्खा हुन सघाउ पुग्छ । यो संक्रमणमा फंगसविरुद्घ दिइने थोपा औषधिसँगै कसैकसैलाई कहिलेकाहीँ खाने एन्टिबायोटिक पनि दिइन्छ । डा. गुरागाईं भन्छन्,–‘तर अनधिकृत व्यक्तिसँंग आफूखुसी सोधेर जे पायो त्यही औषधि खाने वा कानमा हाल्ने गर्नु हुँदैन ।’
स्रोत ः इकान्तिपुर
मानसिक रोग ः भ्रम र यथार्थ
विश्व स्वास्थ्य संगठनले स्वास्थ्यको परिभाषामा शारीरिक, मानसिक, आध्यात्मिक अनि सामाजिक सबै अवयवलाई स्थान दिएको छ । तसर्थ मानसिक स्वस्थ पूर्ण स्वस्थको अभिन्न अंग हो । तर इतिहास अध्ययन गर्ने हो भने मानसिक स्वास्थ्य सधैं आम मानसिक रोगीझैं तिरस्कृत र अपहेलित रहेको देखिन्छ । मानसिक रोगीहरू आजीवन थुनिएर, बाँधिएर उपचारविहीन अवस्थामा रहेको वा धामीझाँक्रीबाट उपचार गर्ने क्रममा पैसा अनि ज्यानसमेत गुमाउन पुगेको हामी अहिले पनि दैनिकजसो पत्रपत्रिकामा पढ्न पाउँछौं । विश्व इतिहासलाई केलाउँदा प्राचीन ग्रीक अनि रोमन सभ्यतामा मानसिक रोगीहरूको उपचार धर्मभीरुहरूले गर्ने गरेको देखिन्छ । त्यो बेला मानसिक रोगलाई व्यक्तिको नैतिक कमजोरीको रूपमा लिइने र धर्म, दर्शनसँग जोडिने गरिन्थ्यो ।
प्लेटो, अरस्तुजस्ता दार्शनिकहरूले बाहिरी तापक्रम, कालो पित्त र मनका भावनाहरू (असल, खराब) का कारण आत्मामा आउने परिवर्तनलाई मानसिक रोगको कारकतत्व मान्थे र त्यहीअनुसार मन्दिरका पादरीहरू विभिन्न प्रकारका उपचार विधिको प्रयोग गर्थे ।
सत्रौं शताब्दीपछि वैज्ञानिकहरूले मानसिक रोगीहरूको मस्तिष्कमा हुने परिवर्तनबारे अध्ययन गर्न थाले । तर पनि खास कारण पत्ता लगाउन नसक्दा उपचार विधिमा खासै फरक आएन । मानसिक रोगीलाई बौलाहा, पागल, मूर्ख भनी सम्बोधन गरिन्थ्यो र तिनलाई आम मानिसभन्दा फरक व्यवहार गरिन्थ्यो, तिनलाई एउटै कोठामा थुनेर राखिन्थ्यो, खाना, स्नान, शौच आदिको कुनै व्यवस्था हुँदैनथ्यो ।
हातखुट्टा बाँधेर राख्ने, पिट्ने र अन्य कुनै पनि शारीरिक रोगको उपचार गरिन्नथ्यो । २०औं शताब्दीमा फ्रायडले मानसिक रोगीमा लुप्त अवस्थामा रहेका इच्छारआकांक्षा र ती सबको अध्ययनबाट गरिने उपचार पद्धतिको विकास गरेर ‘साइको(एनेलाइसिस’को प्रारम्भ गरे । तर पनि मानसिक रोगीलाई वास्तविक रोगीलाई जस्तो नगरी नैतिक रूपले पतित वा कैदीलाई झैं व्यवहार गरिन्थ्यो । तिनलाई छुट्टै ‘एसाइलम’मा राखिन्थ्यो । साधारण अस्पतालमा तिनको पहुँच थिएन, नत तिनलाई उपचार गर्ने विशेषज्ञहरू नै थिए ।
२० औं शताब्दीको मध्यतिर मानसिक रोगीका लागि उपयुक्त औषधीको विकास भयो । यसले तिनीहरूको घरैमा वा अस्पतालमा भर्ना गरी उपचार गर्न थालियो । करेन्ट उपचार आदिको प्रयोग पनि गरिन थालियो । तर पनि लोकलाजको कारणले गर्दा त्यस्ता रोगीहरूले आफ्नै घरमा पनि राम्रो उपचार, स्याहार, बास पाएनन् र सरकारी मानसिक अस्पतालमा नै रहन बाध्य पारिए । समय बदलिँदै जाँदा एक्काइसौं शताब्दीको सुरुवातसँगै अनुवांशिकताको विकासले गर्दा मानसिक रोगहरूको पनि जैविक कारणहरूबारे अनुसन्धान हुनथाले र केही तथ्य प्रकाशनमा आउन थाल्यो ।
नयाँ–नयाँ औषधिहरूको विकास हुनथाल्यो । मानव अधिकारको बहस व्याख्या गरिन थाल्यो र सामान्य अस्पतालमा समेत मानसिक रोग विभाग खुल्न थाले । यसरी तिरस्कृत मानसिक रोगले अहिले छुट्टै स्थान ओगट्न थालेको छ–उपचारको लागिमात्र होइन, नवीन शोध, आविष्कार, अध्ययन–अध्यापनका लागिसमेत ।
पूर्वीय दर्शन, परम्परामा पनि मानसिक रोगीहरूलाई पश्चिमा जगतमा जस्तै सामाजिक रूपले पतित, नैतिकताविहीन, मूर्ख, बौलाहा, पागल मानिन्थे । अनि बोक्सी छुटाउने, झारफुक आदि उपचार गर्ने, ठिक नभए घरैमा बाँधिन, थुनिन विवश हुन्थे । अझै पनि तिनको अवस्थामा त्यति सुधार आएको छैन, हामी यो मामलामा अझैं मध्ययुगीन युरोपकै अवस्थामा छौं । मानसिक रोगलाई रोग मान्न तयार छैनौं हामी, सामाजिक–आर्थिक कारण देखाउँदै रोगलाई लुकाउँछौं । पूर्वजन्मको पाप भनेर यसलाई विवश भएर स्वीकार्छौं । धामीझाँक्रीकै भरमा छोड्छौं, हामी मानसिक रोगीहरूलाई । अनि त्यो उपचार पनि लुकाएर मध्यरातमा कसैले थाहा नपाउनेगरी गर्छौं ।
अचम्म लाग्छ, आफूलाई ब्लड प्रेसर, मधुमेह आदि रोग लागेमा त्यो कुरा अरूलाई भन्दारसुनाउँदा गर्व गर्ने हामी मानसिक रोगलाई भने एकदमै लुकाउँछौं । वास्तवमा मानसिक रोगबारे अनेकौं भ्रम पालेर बसेका छौं, हामी ।
मानसिक रोगको सम्बन्धमा जनमानसमा अझै केही भ्रम व्याप्त रहेको पाइन्छ । जस्तै, मानसिक रोगीहरू जस्तोसुकै औषधि गरे पनि पूर्णरूपले निको हुँदैनन् । यिनीहरू काम गरेर खान सक्दैनन्, नत परिवार नै चलाउन सक्छन् । विवाह गरिदिएमा यो रोग निको हुन्छ । धामीझाँक्री नलगाएसम्म यो रोग निको हुँदैन । डाक्टरको औषधी सेवन गरेमा बानी लाग्छ र जीवनभर खानुपर्ने हुन्छ । त्यसैले नखानु नै ठिक हो ।
मानसिक रोग पनि ब्लड प्रेसर, मधुमेह आदिजस्तै एउटा रोग हो । अनुवांशिकता, मस्तिष्कमा हुने रासायनिक परिवर्तनजस्ता जैविक र सामाजिक कारणको प्रभावले मानिसको व्यवहारमा आउने परिवर्तन नै मानसिक रोगको कारकतत्त्व हुनसक्छन् । मानसिक रोगीहरू पनि अरू रोगीहरूझैं औषधी खाएर आफ्ना काम निर्वाध रूपले गर्न सक्छन्, परिवार पाल्न सक्छन् ।
उनीहरूलाई औषधीको साथै प्रोत्साहन, सल्लाह, माया, प्रेमको जरुरत पर्छ । विवाह गर्दैमा यो रोग निको हुँदैन । बरु कुनै–कुनै दीर्घरोगका कारण विवाह गरेर परिवारमा कलह झनै बढेको, परिवार टुक्रिएको, बालबच्चाहरू ले दुःख पाएको पाइन्छ । कतिपय मानसिक रोगी र तिनका परिवारले धामीझाँक्रीको प्रभावमा परेर पैसा र ज्यानसमेत गुमाएको पाइन्छ । सबै डाक्टरी औषधीले बानी लगाउँदैनन्, अनुभवी मनोचिकित्सकहरूले बानी लाग्नेगरी औषधी कदापि दिँदैनन् । सबै मानसिक रोगलाई जीवनभर औषधी खानु पर्दैन । त्यसैले हामीले मानसिक रोगहरूबारे व्याप्त भ्रमहरूलाई चिरेर यथार्थलाई मनन गर्दै उपचारमा ध्यान दिनुपर्छ ।
रिसाल धुलिखेल अस्पतालका मानसिक रोग विशेषज्ञ हुन् ।
प्लेटो, अरस्तुजस्ता दार्शनिकहरूले बाहिरी तापक्रम, कालो पित्त र मनका भावनाहरू (असल, खराब) का कारण आत्मामा आउने परिवर्तनलाई मानसिक रोगको कारकतत्व मान्थे र त्यहीअनुसार मन्दिरका पादरीहरू विभिन्न प्रकारका उपचार विधिको प्रयोग गर्थे ।
सत्रौं शताब्दीपछि वैज्ञानिकहरूले मानसिक रोगीहरूको मस्तिष्कमा हुने परिवर्तनबारे अध्ययन गर्न थाले । तर पनि खास कारण पत्ता लगाउन नसक्दा उपचार विधिमा खासै फरक आएन । मानसिक रोगीलाई बौलाहा, पागल, मूर्ख भनी सम्बोधन गरिन्थ्यो र तिनलाई आम मानिसभन्दा फरक व्यवहार गरिन्थ्यो, तिनलाई एउटै कोठामा थुनेर राखिन्थ्यो, खाना, स्नान, शौच आदिको कुनै व्यवस्था हुँदैनथ्यो ।
हातखुट्टा बाँधेर राख्ने, पिट्ने र अन्य कुनै पनि शारीरिक रोगको उपचार गरिन्नथ्यो । २०औं शताब्दीमा फ्रायडले मानसिक रोगीमा लुप्त अवस्थामा रहेका इच्छारआकांक्षा र ती सबको अध्ययनबाट गरिने उपचार पद्धतिको विकास गरेर ‘साइको(एनेलाइसिस’को प्रारम्भ गरे । तर पनि मानसिक रोगीलाई वास्तविक रोगीलाई जस्तो नगरी नैतिक रूपले पतित वा कैदीलाई झैं व्यवहार गरिन्थ्यो । तिनलाई छुट्टै ‘एसाइलम’मा राखिन्थ्यो । साधारण अस्पतालमा तिनको पहुँच थिएन, नत तिनलाई उपचार गर्ने विशेषज्ञहरू नै थिए ।
२० औं शताब्दीको मध्यतिर मानसिक रोगीका लागि उपयुक्त औषधीको विकास भयो । यसले तिनीहरूको घरैमा वा अस्पतालमा भर्ना गरी उपचार गर्न थालियो । करेन्ट उपचार आदिको प्रयोग पनि गरिन थालियो । तर पनि लोकलाजको कारणले गर्दा त्यस्ता रोगीहरूले आफ्नै घरमा पनि राम्रो उपचार, स्याहार, बास पाएनन् र सरकारी मानसिक अस्पतालमा नै रहन बाध्य पारिए । समय बदलिँदै जाँदा एक्काइसौं शताब्दीको सुरुवातसँगै अनुवांशिकताको विकासले गर्दा मानसिक रोगहरूको पनि जैविक कारणहरूबारे अनुसन्धान हुनथाले र केही तथ्य प्रकाशनमा आउन थाल्यो ।
नयाँ–नयाँ औषधिहरूको विकास हुनथाल्यो । मानव अधिकारको बहस व्याख्या गरिन थाल्यो र सामान्य अस्पतालमा समेत मानसिक रोग विभाग खुल्न थाले । यसरी तिरस्कृत मानसिक रोगले अहिले छुट्टै स्थान ओगट्न थालेको छ–उपचारको लागिमात्र होइन, नवीन शोध, आविष्कार, अध्ययन–अध्यापनका लागिसमेत ।
पूर्वीय दर्शन, परम्परामा पनि मानसिक रोगीहरूलाई पश्चिमा जगतमा जस्तै सामाजिक रूपले पतित, नैतिकताविहीन, मूर्ख, बौलाहा, पागल मानिन्थे । अनि बोक्सी छुटाउने, झारफुक आदि उपचार गर्ने, ठिक नभए घरैमा बाँधिन, थुनिन विवश हुन्थे । अझै पनि तिनको अवस्थामा त्यति सुधार आएको छैन, हामी यो मामलामा अझैं मध्ययुगीन युरोपकै अवस्थामा छौं । मानसिक रोगलाई रोग मान्न तयार छैनौं हामी, सामाजिक–आर्थिक कारण देखाउँदै रोगलाई लुकाउँछौं । पूर्वजन्मको पाप भनेर यसलाई विवश भएर स्वीकार्छौं । धामीझाँक्रीकै भरमा छोड्छौं, हामी मानसिक रोगीहरूलाई । अनि त्यो उपचार पनि लुकाएर मध्यरातमा कसैले थाहा नपाउनेगरी गर्छौं ।
अचम्म लाग्छ, आफूलाई ब्लड प्रेसर, मधुमेह आदि रोग लागेमा त्यो कुरा अरूलाई भन्दारसुनाउँदा गर्व गर्ने हामी मानसिक रोगलाई भने एकदमै लुकाउँछौं । वास्तवमा मानसिक रोगबारे अनेकौं भ्रम पालेर बसेका छौं, हामी ।
मानसिक रोगको सम्बन्धमा जनमानसमा अझै केही भ्रम व्याप्त रहेको पाइन्छ । जस्तै, मानसिक रोगीहरू जस्तोसुकै औषधि गरे पनि पूर्णरूपले निको हुँदैनन् । यिनीहरू काम गरेर खान सक्दैनन्, नत परिवार नै चलाउन सक्छन् । विवाह गरिदिएमा यो रोग निको हुन्छ । धामीझाँक्री नलगाएसम्म यो रोग निको हुँदैन । डाक्टरको औषधी सेवन गरेमा बानी लाग्छ र जीवनभर खानुपर्ने हुन्छ । त्यसैले नखानु नै ठिक हो ।
मानसिक रोग पनि ब्लड प्रेसर, मधुमेह आदिजस्तै एउटा रोग हो । अनुवांशिकता, मस्तिष्कमा हुने रासायनिक परिवर्तनजस्ता जैविक र सामाजिक कारणको प्रभावले मानिसको व्यवहारमा आउने परिवर्तन नै मानसिक रोगको कारकतत्त्व हुनसक्छन् । मानसिक रोगीहरू पनि अरू रोगीहरूझैं औषधी खाएर आफ्ना काम निर्वाध रूपले गर्न सक्छन्, परिवार पाल्न सक्छन् ।
उनीहरूलाई औषधीको साथै प्रोत्साहन, सल्लाह, माया, प्रेमको जरुरत पर्छ । विवाह गर्दैमा यो रोग निको हुँदैन । बरु कुनै–कुनै दीर्घरोगका कारण विवाह गरेर परिवारमा कलह झनै बढेको, परिवार टुक्रिएको, बालबच्चाहरू ले दुःख पाएको पाइन्छ । कतिपय मानसिक रोगी र तिनका परिवारले धामीझाँक्रीको प्रभावमा परेर पैसा र ज्यानसमेत गुमाएको पाइन्छ । सबै डाक्टरी औषधीले बानी लगाउँदैनन्, अनुभवी मनोचिकित्सकहरूले बानी लाग्नेगरी औषधी कदापि दिँदैनन् । सबै मानसिक रोगलाई जीवनभर औषधी खानु पर्दैन । त्यसैले हामीले मानसिक रोगहरूबारे व्याप्त भ्रमहरूलाई चिरेर यथार्थलाई मनन गर्दै उपचारमा ध्यान दिनुपर्छ ।
रिसाल धुलिखेल अस्पतालका मानसिक रोग विशेषज्ञ हुन् ।
मधुमेहबाट बच्न पर्याप्त सुतौं
वर्तमानको अति व्यस्त जिवनशैली तथा असन्तुलित तथा अस्वस्थकर खानपानका कारण धेरै मानिसहरु मधुमेह जस्ता जटिल रोगहरुको सिकार भईरहेका छन् । यदि तपाइँ पनि आफुमा मधुमेहको जोखिम कम गर्न चाहनुहुन्छ भने तपाइँले आफ्नो निद्रामा पूरा ध्यान दिनु निकै आवश्यक हुन्छ । हो, पर्याप्त तथा भरपूर निद्रा मानिसमा मधुमेहको खतरा कम गर्नमा सहयोगी हुन्छ । हालै गरिएको एक शोध अनुसार पर्याप्त निद्रा लिने मानिसमा टाइप टू मधुमेह हुने खतरा निकै कम हुन्छ । अमेरिकाको लस एन्जल्स बायोमेडिकल रिचर्स इन्स्टिच्युट शोधकर्ताहरुका अनुसार हप्तामा ३ रातको मिठो निद्राले पनि धेरै हदसम्म सरीरमा इन्सुलिनको सक्रियता बढाइदिन्छ । इन्सुलिनको कमीका कारण मधुमेहको लक्षण देखा पर्ने हुँदा पर्याप्त निद्राले इन्सुलिनको मात्रा बढाइदिने भएकाले मधुमेहको जोखिम कम हुन्छ । प्रमुख शोधकर्ता डाक्टर पिटर लिउका अनुसार मानिसले निद्राको घण्टामा वृद्धि गर्दा शरीरको इन्सुलिनको प्रयोग गर्ने क्षमता बढ्दछ र पाका मानिसहरुमा टाइप टू मधुमेहको जोखिम कम हुन्छ । इन्सुलिनले रगतमा चिनीको मात्रा नियन्त्रण गर्न जिम्मेवारी निर्वाह गर्दछ । त्यसैले अधिक कामका कारण पर्याप्त निद्रा लिन नपाई मधुमेहको जोखिममा परेका मानिसहरुले सुत्ने घण्टामा वृद्धि गर्ने हो भने मधुमेहको जोखिम घट्ने लिउको भनाई छ ।
Post a Comment